Nem akarom már az elején lelőni a bejegyzés mondanivalóját, de tulajdonképpen semmi és sok minden. Ez elég ellentmondásosnak és kuszának hangzik, ezért most ezt bővebben kifejtem, hogy Te is átlásd a helyzetet.
Remélem nem fogod elkövetni azokat a hibákat, amellyek hozzájárúlhatnak ahhoz, hogy biztosan csalódj a víztisztító berendezésekben és megbánd, hogy ilyen problémást dolgot vettél otthonra.
Kezdetek a víztisztító piacon
2007-ben kezdtem el foglalkozni víztisztító berendezésekkel. Akkoriban még elég volt egy sima webáruház és egy minimális Google reklámozás, máris jöttek a vásárlók. Akkor még nem volt ekkora konkurencia harc, csupán néhány házaló ügynök kínálta méregdrágán a túlárazott és nem sok mindenre jó víztisztító berendezését.
Már abban az időben is sok kóklerség és félrevezetés (na meg félreértés) volt tapasztalható, ami miatt egy ideig a „víztisztító” tulajdonképpen szitokszónak számított. Telt-múlt az idő és természetes igény kezdett kialakulni a háztartási ivóvíztisztításra.
Ugyan még mindig nem volt a legimpulzívabb háztartási berendezés, de egyre több „cég” kezdett el online víztisztítókat eladni (tulajdonképpen boldog és boldogtalan foglalkozott vele).
Ez egy idő után pedig ahhoz vezetett, hogy az ár összehasonlító oldalakon hatalmas harcok kezdőtek, mert mindenki belement az ár versenybe. Azt gondolhatnánk, hogy ebből a vásárlók jöttek ki a legjobban, de sajnos ez nem így volt. Sajnos, ekkor kezdett el lejtmenetbe átfordulni a víztisztító kereskedelem és minőség.
Ennek a versengésnek pont nem a vásárlói elégedettség maximalizálása lett a következménye (ugyan volt valamiféle piactisztító hatása is), hanem az, hogy jelentősen romlott a minőség és a háttérszolgáltatás, ha egyáltalán addig volt.
Kegyetlen nagy kamuk a víztisztító piacon
Egy időben a „víztisztító” szó inkább negatív volt, mint pozitív. Erről sajnos sok kókler cég és MLM ügynök tehetett. Régebben ugyanis (20 éve) általában ezektől a forrásoktól lehetett beszerezni az ivóvíztisztítóka. Ugyan minden cég profitorientált, de azokban az időkben megígértek fűt-fát minden leendő víztisztító vásárlónak, csakhogy vegyék meg az amúgy túlárazott portékát.
Víztisztító átverés
- Volt iskolatársak hívogatták egymást egy tuti (MLM) bizniszt mutogatva és kerültek elő azok a szerencsétlen víztisztítónak csak nagy jóindulattal nevezhető valamik, amik akár a rákot is képesek gyógyítani (szerintük).
- A termékbemutatók visszatérő szereplője volt a lábaskészleten kívül, valamilyen csoda víztisztító, amiről azt állították, hogy az egészsége iránt aggódó kisnyugdíjasnak (aki csak gyanútlanul elment egy ingyenes buszos kirándulásra), hogy neki a túléléshez egy közel félmilliós ivóvízkezelő berendezésre van szüksége.
- Házaló ügynökök szerezték meg „valahonnan” a telefonszámokat és kínáltak díjmentes ivóvízminőségmérést. Itt persze olyan bugyuta, de valóban látványos méréseket prezentáltak, amitől szerencsétlen érdeklődő azonnal megrémült és szinte reszkető kézzel írta alá a megint közel félmilliós vételárról szóló víztisztító megrendelését.
Tehát valóban, a víztisztítóknak nem volt valami nagy renoméja. Sajnálatos módon összemosódott a kóklerséggel és megtévesztéssel. Egy olyan sötét alakot képzeltek lassan az emberek a víztisztító mögé, akinek a szeme sem áll jól. Talán a fenti esetekben ez igaz is volt.
Legolcsóbb víztisztító
Persze volt a túlárazott víztisztító berendezéseknek is ellentéte, a legolcsóbb víztisztító.
Ekkor már javában benne voltunk a víztisztításban. Mivel jó kapcsolatot ápoltam több nagykereskedővel és viszonteladóval, ezért gyors kommunikáció volt közöttünk. Nem ellenségek voltunk, hanem versenytársak (na ez azóta megváltozott).
Az egyik nap jött a hír, hogy itt a vége a bizniszünknek, mert valaki látott víztisztítót a TESCO-ban. Akkor én is azt gondoltam, hogy tényleg itt a vége és mehet minden víztisztító kereskedő vissza kapálni. Ugyanis nem nagy titok az a kereskedői kitétel, hogy általában, amit meg lehet találni egy multiban, annak nem lesz nagy keresletje egy viszonteladónál (persze lehetnek kivételek).
Be is vágódtunk feleségemmel a kocsiba és szélsebesen elmentünk a legközelebbi TESCO-ba. Viszonylag könnyen meg is találtük ezeket a legolcsóbb víztisztító termékeket.
Ahogy egyre közelebb értünk hozzájuk, egyre kevésbé aggódtam. Amikor a kezembe vettem egy vízszűrő egységet, na meg egy víztisztító berendezést, már kapásból kiszúrtam, hogy ebből nem lesz semmi. Annyira gagyi volt, hogy még a „kínai” minőségjelzőre sem volt méltó. El is kezdtem mosolyogni, amit feleségem is kiszúrt és meg is kérdezte, hogy most min is mosolygok. Mire mutogattam neki azt, hogy milyen illesztési hibákat látok már most a vízszűrő egységeket. Zörög, csörög, sorjás, stb…
A történet vége az lett, hogy valamiért a TESCO kiárulta ezeket a víztisztító berendezéseket és vízszűrő egységeket. Persze tudni lehetet, hogy a vásárlók olyan számban dobálták vissza ezt a gyatra minőségű víztisztítót, hogy az már nekik nem éri meg. Az ára valóban alacsony volt, de nem érte meg sem a kereskedőnek, sem a felhasználónak.
Még évekkel később is sikerült belefutni ilyen TESCO víztisztító problémába. De sokesetben csak az volt a megoldás annak, aki tényleg nagyon szerette volna otthon a víztisztítási kérdést megoldani, hogy vásárolt egy másik berendezést.
Problémák, amik megőrjítettek.
Igen, bevallom, nem szeretem a munkámban a hozzá nem értést és a pancserkedést. A víztisztító berendezések esetében ugyan nem agysebészetről beszélünk (még vízügyi szakembernek sem kell lenni), de a legegyszerűbb dolgot is lehet rosszúl és jól is csinálni. A nagy versengés következménye az lett, hogy még a nevesebb importőrök is az olcsóbb összekészítést rendelték meg, mert a viszonteladóiknak a legolcsóbb ár kell. A legolcsóbb víztisztítók versenyeztek a még annál is olcsóbb víztisztítókkal és már akkor néhány importőr felé jeleztem, hogy ennek nem lesz jó vége. Gyártási és típus hibák is folyamatosan lehetetlenítették el a minőségi ügyfélkiszolgálást.
Meg is lett gyorsan a baj! Olyan típus hibák jöttek ki, amik banálisak.
- A legalapabb fő elzáró golyóscsap (ami a víztisztító bemeneti vízellátását biztosítja a vízhálózatról) elkezdett rozsdásodni. Tehát elkezd rozsdásodni egy olyan dolog, ami viszonylag nagy nyomáson találkozik a vízzel. Ez annyira veszélyes, hogy nem is ragoznám. Képzeld el, hogy nyitva hagyod a csapot teljes gőzzel ami kapásból a földre folyik. Nem kell sok idő és szétázik minden. MINDEN!!! Képzeld el, ha nem vagy otthon, vagy esete kezdesz medencézni az otthondban 🙂 Nem, ez valóban nem vicces!
- Nem állt el a selejtvíz, amire szerencsétlen vásárló akkor jött rá, amikor megjött a megemelkedett vízfogyasztás.
Ha hiszed, ha nem, ezt a saját pédámból tudom. Nekem 2012 magasságában 60.000.-Ft-al volt több a vízszámlám azért, mert a szerencsétlen ozmózis víztisztítóm folyamatosan a lefolyóba öblített. Folyamatosan, egy éven keresztül. Képzelheted mekkora öröm volt, amikor megérkezett a számla. - A legkisebb GPD számú membránt használták (50GPD) mert olcsó, viszont a víz felhasználásban ez nem optimális.
Modernebb víztartályos ozmózis víztisztítól esetében nem „illik” 100GPD alá menni. Nem lesz optimális a selejtvíz arány (na jó, ez sok dologtól függ még) és lassabb lesz a tartálytöltődés. Mivel ezeknél a hatékony víztisztító berendezéseknél ez az ozmózis membrán a legdrágább egység, ezért az „olcsóbb” modellek esetében nem eröltetik a nagyobb GPD számot. - Nem állt le a nyomásrásegítő motor, mert nem volt beépítve nyomásérzékelő.
Ez annyira nem olcsó dolog, hogy amikor egy magas nyomású rásegítő pumpa leég, azzal nem sok mindnet lehet csinálni. A gyár nemes egyszereűséggel kihagyta az összekészítésből, a hiba megjelent és a motor még akkor is folyamatosan ment, amikor már nem volt víz a berendezésben. Ez 40-50.000.-Ft nagyságrendű mutatvány, plusz egy kis munkadíj. - stb…
Ezek bagatell hibák, amelyek viszont jelentős kárral (ha elázik a konyha) és anyagi mínusszal is járhattak (ha megérkezik a hatalmas víz számla, vagy szerelési költség).
Elérkeztünk oda, hogy féltem feladni futárral egy víztisztító berendezést, mert biztos lesz valami gond vele!
Hiába a több száz szakmai cikkem, a bizalomépítő online jelenlét és telefonos tanácsadás, ha a vásárló csak problémákkal szembesül. A vásárló velem fogja azonosítani ezt a kellemetlen sztorit, amihez én sem szakmailag, sem emberileg nem szerttem volna tovább adni a nevem.
A végeredmény az lesz, hogy a háta közepére sem kívánj ezt a hasznos háztartási berendezést, ami szerintem a leghasznosabb dolgok között van. Maximálisan megértettem minden csalódott vásárlót és jelentősen rombolták, ebbe az vállalkozásomba vetett bizalmamat.
Rettegtem azoktól a hívásoktól, amik igy kezdődtek: „vettem önöknél egy víztisztítót, de.…”. Feleségemnek meg is jegyeztem, hogy már félek egy víztisztító vásárlóval beszélni, mert valami probléma lesz. Ugyan, ezeket a hibajelzéseket továbbítottam az importőröknek, de mindenhol csak a vállvonogatást, megy az „ilyen eddig nem volt” válaszok jöttek.
Ez volt az a pont, amikor elindítottam a City Water projektet, mert nem bírtam tovább a kontárkodás és a maximumot akartam adni az ügyfelimnek. Nem csak a legjobb víztisztítót akartam, hanem a legjobb szolgáltatást is a legerősebb garanciával.
Ez a legnagyobb baj a beépített víztisztítókkal
Hiába sikerült kiharcolnom, hogy az importőr végezze el a rosszúl működő víztisztító tesztelését és hiba elhárítását, egy hatalmas problémával kellett szembesülni. Ugyanis ezek a víztisztító berendezések be vannak építve. Ugyan ez sem agysebészet, de ha valaki nem ért hozzá, akkor inkább ne kösse le a rendszerről. Pláne, ha még beszerelést is rendelt.
A importőr azt várta el, hogy vigyék oda az asztalára és ott feltáródik és megoldódik a probléma.
A példa kedvéért egy miskolci hölgy víztisztító vásárló esetét mutatom be.
A beszereléshez helybeli vízvezeték szerelőt vett igénybe (na ez a felállás is megérne egy cikket), amit a szaki valahogy be is szerelt és működőképes állapotban adott át. Pár nap múlva tapasztalható volt a víztartálynál és az egyik vízszűrő betétnél enyhe szivárgás. Telefonon jelezte a panaszt, amivel úgy igazán nem tudtam mit kezdeni.
Rendben, továbbítottam a hibát, az importőrhöz, aki azt mondta, hogy rám való tekintettel (tehát ez a könnyebbik út) elég, ha a vásárló hozzájuk beküldi a berendezést és ők majd megoldják a problémát. Ez idáig szuperül hangzik, de több probléma is adódik ezzel az ügymenettel:
-
Ki szereli le a berendezést a vízhálózatról?
Mivel a hölgy (de lehetne úr is) azért kért beszerelést, mert nem ért hozzá, vagy nem áll módjában ilyenekkel foglalkozni, ezért feltételezhető, hogy a leszerelést nem tudná további károkozás nélkül kivitelezni. Ezért feltételezhető, hogy már megint vízvezeték szerelő segítségét kéri, aki nem ingyen fogja megcsinálni ezt az egyszerű feladatot sem.
-
Hogyan jut el a víztisztító berendezés a szervizbe?
Ilyenkor a postai futárszolgálat igénybevétele a bevett gyakorlat.
Tehát az ügyfél a már leszerelt víztisztító berendezésével a saját dobozában (mármint, ha megvan még) legalább 20 kilónyit mozgat be egy postahivatalba. Ugye megvan a kép?!
Én nem csinálnám végig sűrű káromkodások nélkül ezt a procedúrát, de az ügyfél még így is kifizet kb. 5000.-Ft-os szállítási díjat, majd bosszúsan hazamegy.
-
Milyen állapotban kerül be a víztisztító berendezés a szervizbe?
Remélhetőleg nem történ semmi sérülés a már nem gyárilag kitöltött dobozban és nem tapasztalható egyéb károsodás.
A téli időszakban további rizikó az esetlegesen a szűrőházakban és vezetékekben maradt víz szétfagyása.
-
Mikorra készül el a víztisztító hiba javítása?
A szerviz nagyon leterhelt. Általában az végzi el a hiba javítást, aki ráér és amikor ráér. És úgy, hogy az „ráér”…
-
Hogyan kerül vissza a javított víztisztító a vásárlóhoz?
Jobb esetben a szerviz a saját futárával küldi a csomagot, ami így is lesz 2000.-Ft.
-
Ki szereli vissza a víztisztító berendezést?
Esetünkben itt megint a vizes szaki jön, aki nem ingyen végzi el a feladatot.
És én csak rettegek, hogy ne álljon fent még mindig a probléma. Mert vannak olyan hibák, ami hely függőek. Ilyen például amikor egy régebbi modell esetében nem áll el a selejt víz. Ezt csak az ottani nyomásértékekre lehet tesztelni. Tehát lehet, hogy a szervizben tökéletesen működik a víztisztító, de a felhasználási helyen már nem. Persze mert eltérőek a felhasználási helyen lévő víznyomás értékek.
A vásárló csak káromkodik, mert egy rakás plusz kiadást, időt és energiát szúrt el, pedig ő csak egy víztisztítót akart. Mostanra viszont már átkozza a napot és a családtagokkal kánonba üvöltik, hogy ez a víztisztítósdi egy nagy kalap……
Persze van olyan is, hogy kiszálló szerviz szolgáltatás, ami 15-20.000.-Ft nagyságrendénél kezdődik.
És megértem! Ez a probléma cunami nem hiányzik senkinek. Sok idő, pénz és energia pocsékolás. A közdtünk történő kommunikáció pedig nagyon feszült, hiszen Ő nem ezt várta, nem egy probléma halmazt vásárolt.
A prémium ozmózis víztisztító legendája.
Talán 2020 őszén volt egy kisebb hiány egy neves ozmózis víztisztító márka prémium átfolyós modelljéből. Mivel sok ember szerette volna megát meglepni az év vége felé egy jó víztisztítóval, ezért vagy 8 előrendelésünk érkezett be erre a modellre. Mentek is ám a hívogatások, hogy mikor érkezik már be, mert nagyon szeretnék már megkapni.
Megérkeztek ezek a prémium ozmózis víztisztítók december elején és sorra küldtük is ki őket a futárszolgálattal és a rendelők örömmel és reménykedve fizették ki az amúgy nem kevés vételárat csak a csupasz berendezésért.
Megtörténtek a berendezéseknek a beüzemelései és úgy alakult, hogy a 8 kiküldött gépből, 8 vásárló jelzett hibát. Mint egy kis utána járással kiderült a problémát egy rossz szériájú solenoid szelep okozta minden esetben. Ezt a nagyker nagylelkűen biztosított, de:
- Hogyan fog eljutni a solenoid szelep a vásárlóhoz? -mert a futárszolgálat nem dolgozik ingyen.
- Ki fogja beszerelni az új szelepet? -mert nem mindenki szeretné szétszerelni a víztisztítót.
- Ki fogja kifizetni a szerelőt, ha nem tudja és akarja a vásárló elvégezni a beszerelési műveletet?
Valamint a legfontosabb, hogy hogyan hozhattuk ilyen helyzetbe egy prémium víztisztító berendezés vásárlót és magunkat. Mert mi sem hibás és pláne nem típus hibás víztisztítót vásároltunk a nagykerből. Mi is egy működő berendezést vettünk és fizettünk ki, nem pedig egy roncshalmazt, amivel utána rengeteg időnk és energiánk kötődik le. Ezzel tehát mindenki részéről csak a gond van és senkinek nem éri meg! Bevallom, napokig nem aludtam jól és kissebb szóváltás is kialakult az importőr és köztem, habár elötte soha nem fajult idáig a kommunikációnk. Egyszerűen nem esett jól, hogy olyan dolghoz adom a nevem ami nem megfelelő minőségű. Ebben az árfekvésben (200k) már nincs mellébeszélés, itt már legalább jó minőséget kell mutatni.
Ebben a pillanatban elégeltem meg az egészet és élesítettem a City Water projektet végső formájában. Ehhez az is kellett, hogy egy vállalkozó ismerősömmel történt beszélgetésem alatt kellett kimondanom, hogy engem nyomasztanak ezek a folyamatos minőségi problémák és csak nyűgnek érzem már én is ezt a víztisztítósdit ebben a formájában. Nem kívántam tovább arra építeni a vállalkozásom jövőjét, hogy a valamilyen minőségű víztisztítót valaki, valahogyan beszerel és az vagy meghibásodik, vagy nem. A vízszűrő betétéi is valamikor ki lesznek cserélve valahogyan és valamilyen minőségű karbantartást kap vagy nem.
Ez így nem életképes dolog semelyik oldalon.
Vízszűrő betétek cseréje, ha épp úgy gondolom…
Ebben a bejegyzésben sokszor hangot adtam, hogy mennyire frusztráló a rossz minőség és mennyi gonddal jár mind a kereskedő, mind a vásárló számára. Megöli a vásárlói elégedettséget és a kereskedő őszinte hitét is a termékben.
Egyszerűen nem éri meg egy bizonyos minőség alá menni, mert jelentős anyagi károkat képes okozni, nem is beszélve az elfecsérelt időről. Érthető viszont az is, hogy az érdeklődők a legalacsonyabb árakat akarják, ha már víztisztító vásárlásra adták a fejüket.
Sajnos ez a gondolkodás megmarad a tervezett karbantartások és szűrőbetétek cseréjekor is. Egy beépíthető víztisztító berendezés esetében legalább évente egyszer kell a szűrőbetéteket cserélni.
ÉVENETE LEGALÁBB EGYSZER!!!
Persze nem minden esetben mindegyiket, de évente egyszer meg kell történnie a bizonyos szűrők kicserélésének és a víztisztító rendszer karbantartásának. Az sem mellékes, hogy hogyan történik meg ez az amúgy egyszerű művelet, de mint sok minden egyszerű dolgot, ezt is lehet rosszúl és jól is csinálni.
Aztán meg ha nem jól csinálják (ha egyáltalán csinálják), akkor bekerül a HVG nagy víztisztító tesztéjébe és szerencsétlen érdeklődő azt hiszi, hogy a víztisztító a világ legnagyobb átverése. Pedig nem! Csupán nem megfelelő időközönként a megfelelőképpen volt elvégezve a szűrőcsere és tervezett karbantartás.
FONTOS!!!
Már pár éve eljutottam oda, hogy nem tudok, de tulajdonképpen nem is akarok egy valahanyadik víztisztítós webáruház áraival versenyezni. Egy webáruházas megrendelés nem tudja azt adni, amit a City Water alapból biztosít minden ügyfelének. Jelentősen és negyságrendekkel túlmutat egy „csináld magad” dobozos víztisztítón, mind minőségben, mind ügyfél támogatásban.
Szerencsére sokan válasszák a komplex víztisztító rendszereket (ugye itt már nem csak egy víztisztító berendezésről van szó, amit kihoz a futár) és a teljeskörű biztonságos, kényelmes szolgáltatást…
Természetesen nincs semmi gond a víztisztító webáruházakkal sem, ha valaki nem feltétlen akarja a legjobb minőséget a legbiztonságosabb és kényelmes háttérrel. De érdemes tudni, hogy azokkal a termékkekel nem igazán lehet összehasonlítani a rendszereink értékét.
A megoldás szerintem egy kiváló termék és profi szolgáltatás.
Lehet a legjobb víztisztító, ha nincs mögötte egy profi szolgáltatás, akkor az hosszú távon nem sokat ér. Természetesen ez fordítva is igaz. Egyszerűen nem tud hosszútávon vásárlói elégedettség kialakulni, ha csak az egyiket (rosszabb esetben egyiket se) kapja meg a felhasználó. Valami hiba biztosan adódni fog, amit ha nem, vagy nem megfelelően oldanak meg, akkor az csak növekedni fog.
FONTOS megjegyezni, hogy ami egy víztisztító berendezésből kijön (tisztított ivóvíz), azt megisszuk, így nem elégedhetünk meg részleges és fél megoldásokkal, valamint csak elégséges minőséggel.
Ezért a jövőben csak a City Water projektünket ajánljuk ki, hiszen ez az, ahol egy kiváló beépített víztisztító rendszer egy tökéletes szolgáltatáscsomaggal párosul.
Ezekhez a rendszerekhez már nyugodtan adom én is a nevemet, mert végre azt a minőséget képviselik, ami a felhasználónak minden irányú igényét képes kielégíteni.
A professzionális beépíthető víztisztító rendszer ismertetője:
- nyomásrásegítő motor
- horizontális felépítés a kevesebb helyfelhasználás végett
- eltávolításra került ismert tipushibák
- nyomásérzékelés
- SOLENOID szelepes vezérlés
- emelt kapacitású hatékony vízszűrő membrán(ok)
- szivárgásérzékelés
- extra kiegészítő egységek (ásványosítás, enegizálás)
- UV-C vízfertőtlenítés
A biztonságos szolgáltatás ismertetője:
- előtesztelés
- szakszerű beszerelés teszteléssel
- folyamatos és teljeskörű garancia az első másodperctől
- éves átalánydíjas karbantartás
- elérhető ügyfélszolgálat
- ingyenes szerviztechnikus
Szerintem ezek megléte alap dolog, amennyiben a legnagyobb kényelmet és biztonságot szeretnénk ügyfeleinknek adni. Kérem nézze meg ezt az ajánlatunkat, amennyiben Ön is elégedett szeretne lenni.